Harrison Ford (Han Solo), Carrie Fisher (Prințesa Leia) și Mark Hamill (Luke Skywalker) revin în rolurile care i-au consacrat, dar apar și personaje noi: Finn, un soldat despre care John Boyega – actorul care-l îl joacă- spune că își va câștiga locul său în universul Star Wars într-o manieră unică, Poe Dameron (Oscar Isaac), un pilot de vânătoare care va face echipă cu Finn și Daisy Ridley, o singuratică de pe Planeta Jakku, ce va fi atrasă fără voia ei în mijlocul acțiunii.
Regizor: J.J. Abrams
Scenariu: Lawrence Kasdan, J.J. Abrams
Gen: Acțiune, Aventură, Fantastic
Lansare: 18 decembrie 2015
Durata: 2h 15min
Distribuitor: Forum Film
Clasificare: A.P.12
Actori:
Daisy Ridley … Rey
Mark Hamill … Luke Skywalker
Carrie Fisher … Leia
Harrison Ford … Han Solo
Oscar Isaac … Poe Dameron
Adam Driver … Kylo Ren
Sinopsis:
Star Wars: The Force Awakens este cel de-al șaptelea film al celebrei serii create de George Lucas. Regizat de J.J. Abrams (Star Trek, Super 8), filmul se concentrează pe evenimente care au loc la 30 de ani după acțiunea din pelicula Return of the Jedi (1980).
Harrison Ford (Han Solo), Carrie Fisher (Prințesa Leia) și Mark Hamill (Luke Skywalker) revin în rolurile care i-au consacrat, dar apar și personaje noi: Finn, un soldat despre care John Boyega – actorul care-l îl joacă- spune că își va câștiga locul său în universul Star Wars într-o manieră unică, Poe Dameron (Oscar Isaac), un pilot de vânătoare care va face echipă cu Finn și Daisy Ridley, o singuratică de pe Planeta Jakku, ce va fi atrasă fără voia ei în mijlocul acțiunii.
Recenzie:
Când prinzi un proiect ca Star Wars devii conștient de responsabilitatea care ți se instalează pe umeri, iar JJ Abrams a luat cât se poate de în serios noul său rol de regizor al celei mai mari francize din istoria cinematografiei, continuând narativa lui Lucas alături de Lawrence Kasdan (Empire Strikes Back, Return of the Jedi) 32 de ani mai târziu.
Și iată-ne ajunși pe noua planetă-cimitir a navelor distruse în urma confruntărilor dintre distrugerea Imperiului și Rebeliune, unde Rey, alături de mulți alți vânători de resturi, își face o viață din vânzarea pieselor din epave. Îmbrăcată în haine ponosite, rezistând furtunilor de nisip sau exploziilor de pe Jakku, Daisy Ridley strălucește în acest rol. Mulți vor tinde să o compare cu prințesa, acum generalul Leia Organa, însă Rey depășește partea jucată de Fisher mileniul trecut, văzută pe-atunci ca o revelație – luând în considerare varietatea personajelor feminine de pe marele ecran la vremea respectivă.

Însă când vorbim de Rey, trecem involuntar cu vederea dacă ce se întâmplă e politically correct sau Disney în cea mai pură formă a sa (căci în prezent femeile în roluri scrise ca fiind puternice nu mai constituie vreo inovație), și asta pentru că efectiv își joacă rolul chiar atât de bine, iar acesta e doar unul din rezultatele sentimentelor de familiaritate și deja-vu pe care le simțim pe parcursul întregii pelicule. Rey înglobează toate trăsăturile tânărului cu care am făcut cunoștință în ’77, însă îl depășește pe acesta în seriozitate, maturitate și înțelegere. Iar paralele nu se opresc aici.

Ca să trezească nostalgia în fanii cu vechime, dar și curiozitatea în rândurile celor încă neacomodați cu hype-ul, Abrams & Co. exploatează secvențele memorabile din O Nouă Speranță și Imperiul Contraatacă, reflectând aceeași linie de evoluție a evenimentelor și personajelor din cele două filme menționate anterior. Pentru a evita golurile de subiect și a suda elementele ce fac din film ceea ce a fost și ce va fi mult timp de-acum încolo, echipa se ferește când vine vorba de riscuri (să ne amintim doar amestecul reacțiilor la sabia-cruce a lui Ren), preferând în schimb să omagieze ireproșabil seria originală prin muzică, scene intrate în istorie sau replici recurente (”I’ve got a bad feeling about this”).
Multe dintre personaje ne lasă cu semne de întrebare. Poe Dameron al lui Oscar Isaac apare și dispare pentru a apărea iarăși mai târziu, lăsându-ne în ceață în privința locului său în universul poveștii – pe care, în urma vizionării filmului, îl veți putea considera gap-filler, Finn al lui Boyega își schimbă țelurile inițial egoiste cu unele altruiste, iar triumviratul nostru preferat, deși nu mai are scânteia de odinioară, ne face să privim cu năzuință către viitor. Inamicii acestora reprezintă Partea Întunecată într-un număr mai mare de această dată. Îl avem pe Domhnall Gleeson în rolul generalului Hux, pe Gwendoline Christie în armura căpitanului Phasma, iar Andy Serkis își împrumută vocea Liderului Suprem Snoke, mult-așteptatul personaj care joacă un rol important în seducerea lui Ren de partea întunecată a Forței.
Driver îl transformă pe antagonistul principal, Kylo Ren, într-un soldat animat de o exaltare aproape religioasă – cel mai periculos soi dintre aceștia: crede că acțiune sale sunt justificate moral, fapt ce îi conferă aerul nociv și imprevizibil. Nu există dimensiune până în care acesta nu ar merge pentru a-și duce munca la bun sfârșit. Însă sub toate aceste straturi funeste, zace un lider vulnerabil, unul rănit sever și desfigurat de trecutul său.

Producția biruie la capitolul decoruri, costume și efecte speciale. Spre deosebire de prequels, unde CGI-ul te scotea afară din cinema, JJ și-a dat silința să recreeze fidel (poate prea fidel, la alte niveluri) orice piesă din acest puzzle grandios, pornind cu o cabină de pilotaj și sfârșind cu o întreagă planetă. Sângele, transpirația, lacrimile – toate se regăsesc în exploziile netrucate, de pe urma cărora actorii s-au ales cu cicatrici, platourile temporare din Islanda, Abu Dhabi unde s-a filmat cu câteva dintre lentilele uzitate în IV, V ȘI VI, adăugând la acestea și formatul IMAX – un motor puternic capabil să spună tipul de poveste de care “The Force Awakens” are nevoie. Povestea s-a scurs pe notele lui John Williams, coloanei sonore cunoscute deja adăugându-i-se noi piese cu care coexistă armonios.

Împachetat în alean și euforie, plasat sub bradul reminescențelor originalelor, cadoul sub forma celui de-al șaptelea episod din seria Star Wars naște stele ca Daisy Ridley, ridică semne de întrebare și luptă, în mod paradoxal, mai mult în numele evocării, decât să se aventureze pe un nou făgaș.
Înregistrarea unei mici descrieri, prezentate la Radio 1 poate fi ascultată mai jos:
Star Wars: The Force Awakens / “Star Wars: Trezirea Forței” rulează din 18 decembrie la cinematografele 3D, IMAX 3D și 4Dx și este distribuit în România de Forum Film.
Postere:
Trailer:
nu inteleg cine a avut “GENIALA” si “MAGNIFICA” idee cu gifurile alea idioate!??? ca sa citesti un text si sa ti se repete un gif dein 5 in 5 secunde te rupe la retina! voi sunteti normali?
este cel mai slab film din serie. Pretentia pe care o are filmul e de prost gust deasemenea. Este plin de propaganda rasiala si feminista la moda, care nu are ce cauta inacest tip. Povestea este o repetitie in lehamite al filmelor din anii 70 pentru satisfacerea orgoliilor infantile ale unor asa zisi fani ai francizei. Iar J.J Abrams NUMAI fiindca a facut din Star Treck un film plin cu “lens flare”, nu era indreptatit sa poceasca Star Wars in acelasi fel. Fara tranzitiile a la Lucas de la un cadru la altul, nici un film nu poate avea pretentia de a se numi Star Wars