Clasificare: 12+

Immortals Fenyx Rising dă viață marii aventuri mitologice. Joacă-te ca Fenyx, un nou semizeu înaripat, în căutarea de a salva zeii greci. Soarta lumii este în joc – tu esti ultima speranță a zeilor.

• Folosiți puterile zeilor, cum ar fi sabia lui Ahile și aripile lui Daidalos, pentru a lupta cu dușmani puternici și pentru a rezolva puzzle-uri străvechi.
  • Luptați cu fiarele mitologice iconice, cum ar fi ciclopii și meduzele, într-o luptă dinamică în aer și pe sol.
  • Folosiți-vă abilitățile și armele diverse, inclusiv săgețile autoghidate, telekineza și multe altele, pentru daune devastatoare.
  • Descoperiți o lume stilizată în șapte regiuni unice, fiecare inspirată de zei.

Immortals Fenyx Rising a fost exact ce mi-a trebuit în lipsa unui Nintendo Switch cu Breath of the Wild instalat. Well, nu e chiar o clonă de Breath of the Wild dar se apropie, folosidu-se de elemente de Assassin’s Creed Odyssey. În timp ce studioul din Montreal era ocupat cu dezvoltarea lui Valhalla, studiol Ubisoft din Quebec, care a simțit că nu a terminat cu faza de îndrăgosteală pentru mitologia greacă, s-a apucat de Gods & Monsters, rebotezat apoi Immortals Fenyx Rising după o dispută cu energizantul Monster (mă întreb de ce nu ar fi mers ceva cross-promotion).

Imediat ce începi campania faci cunoștință cu stilul umoristic al jocului care te va însoți pe tot parcursul aventurii mai ales prin narațiunea lui Prometeu și a lui Zeus. Epopeea lui Fenyx, personajul tău personalizabil, este povestită de Prometheus, iar Zeus, ascultătorul, face comentarii crase pe margine, fiind adesea ușor de plictisit. Aspectul acesta al poveștii îndepărtează Immortals de alte titluri din portofoliul Ubisoft, într-un sens pozitiv și împrospătat.

tonul umoristic al narațiunii, muzica și atmosfera relaxante și gameplay-ul te invită la explorare

Atmosfera amuzantă și lejeră nu s-ar fi potrivit fără această grafică aproape de filmele de animațe de succes, care permite să ruleze și pe jucăușul Nintendo Switch. Lumea este plină de culori de pe o paletă de culori a poveștilor epice cu eroi ce te invită la explorare. Jocul arată fabulos atât ziua cât și noaptea, și parcă uneori te-ai opri doar să privești natura. Pentru că față de alte jocuri open-world pe care le-am jucat recent, deși practic ai tot timpul din lume, gravitatea quest-ului principale mă cam mâna de la spate să nu casc gura prea mult. Ei bine și aici aventura are proporții epice – toți zeii sunt închiși sau transformați rușinos în diverse forme neputincioase de către Typhon, cea mai periculoasă entitate a mitologiei. Iar misiunea ta ca semizeu este să-i eliberezi pe fiecare în parte de pe cele șapte insule ale jocului, ca să te ajute să-l dobori pe tiranul Typhon din Tartaros. Și totuși, cum ziceam, cu tonul umoristic al narațiunii, muzica și atmosfera relaxante și gameplay-ul care te invită la explorare, niciodată nu m-am simțit mai puțin grăbit.

Cele șapte insule sunt absolut ticsite de comori, puzzle-uri muzicale și provocări demne de un erou mitologic. Din când în când te vei opri la Hall of Gods unde îți poți cheltui resursele obținute prin lumea jocului. E de recomandat să-ți încarci desaga cu poțiuni de viață, stamina, atac sau defensivă odată ce amesteci ingredientele în ceaun. Tot în Hall of Gods îți poți alege provocări de la Hermes (care cumva a scăpat printre ghearele lui Typhon), poți cheltui fulgerele lui Zeus găsite în temnițele din Tartaros pentru a prelungi bara de stamina sau ambrozia găsită prin insule pentru a prelungi bara de viață. Monedele lui Charon, obținute din provocări, sunt valuta pentru upgrade de skill-uri. Aș fi preferat ca mini-cutescene-ul haios aferent fiecărei acțiuni de upgrade să apară doar prima oară sau să poți da un skip.

Fiecare insulă, în care se ascunde câte un zeu ce trebuie salvat, are o statuie impunătoare pe care te vei cățăra pentru a scruta orizonturile din vârf. Merită efortul nu doar pentru peisaj, dar practic vei analiza de acolo tot ce vezi cu ochii în depărtare, ca punctele de interes să-ți apară pe hartă, iar harta în sine să fie dezvelită de norișorii albi. Iar apoi de obicei poți plonja liniștit în apă sau să aterizezi după un zbor satisfăcător alături de Phospho, pasărea ta aliat. O altă funcție din Assassin’s Creed care se potrivește.

Fenyx obține încă de la începutul aventurii sale neașteptate abilități speciale și arme ale personalităților divine. Te poți apăra ca Athena, poți ridica bolovani ca Herakles și să-i arunci în capetele ciclopilor. Vei mânui sabia lui Ahile mai bine ca fostul posesor și poți folosi săgețile lui Apollo când tragi cu arcul. Treptat, vei obține noi arme și binecuvântări ale zeilor. Nici Hercule nu a fost mai voinic!

dacă ești în căutarea distracției în Immortals, nu trebuie să cauți mult

Și totuși, cu atâtea arme, am simțit uneori că luptele devin repetitive prea repede, și simțeam nevoia să ocolesc grupurile de inamici observate în zare, ca să ajung unde îmi poftea inima cu adevărat. Căci uneori fie mă grăbeam către un obiectiv, fie voiam pur și simplu să mă cațăr pe undeva ca să privesc lumea de acolo. Photo Mode-ul este foarte ușor de folosit, și față de cel din The Crew 2 (da Ubisoft, nu o să uit niciodată cât de greu se încărca Photo Mode acolo, îmi pare rău), se încarcă imediat. Aș bănui că sunt atât de mândri de funcționalitatea acestei funcții, au introdus posibilitatea de a vedea capturile de ecran ale altor jucători direct pe harta jocului, ca pe niște puncte de interes turistic. În fine, mă pierd în peisaj: voiam să spun că deși e distractivă lupta, la un moment dat m-am săturat repede de ea, nu neapărat că dau de aceeași inamici ci din cauză ca folosesc 90% cam aceleași mișcări ca să mă feresc de atacurile lor ca apoi să am deschidere să-i lovesc, căci aproape toți au câte un atac special care nu poate fi parat. Nu pot uita incursiunea cu un căpcăun gigant pe care l-am observat de la înălțime, și nu făceam altceva decât să aștept să arunce bolovani după mine, iar dacă nu se spărgeau, îi refoloseam să-i arunc eu direct în capul său. Dacă ești în căutarea distracției în Immortals, nu trebuie să cauți mult.

Puzzle-urile sunt altă poveste, ele nu m-au încântat așa tare. Cele de pe insule sunt plăcute de cele mai multe ori, dar în pivnițele din Tartaros lucrurile stau altfel. În lumea jocului sunt obișnuit destul de repede cu faptul că protagonistul se agață de absolut orice material și te poți cățăra cât te ține stamina și eventual să zbori cu aripile lai Daidalos. În lumea plină de provocări ale Tartarosului, trebuie să fi mai atent la platforming, fiindcă trebuie să-ți calculezi săriturile și nu poți să te agăți de aproape nimic. Diverse mecanisme sunt acționate de butoanele aferente iar unele obiecte de care ai nevoie dispar dacă nu te miști repede. Nimic nou sub soare, însă schimbarea de ritm pe mine m-a scos uneori din pepeni. Ca să nu mai zic de anumite cuburi plutitoare pe care trebuie să le plimb levitate de colo ca apoi să am mare grijă cum sar de pe unul pe altul. Problema este că deși înțelegi repede ce ai de făcut, pe mine m-a secat de multe ori execuția. Adesea abia așteptam să termin cu un Vault of Tartaros ca să mă pot întoarce pe insulele pline de culori și acțiune.

La sfârșitul anului trecut Ubisoft a lansat trei jocuri cel puțin decente, cel mai lăudat dintre ele fiind Assassin’s Creed Valhalla, iar cel mai criticat fiind Watch Dogs Legion, însă se trece ușor cu vederea peste Fenyx Rising și merită măcar să-l încerci dacă ți-au plăcut Breath of the Wild sau recentul Genshin Impact.

Immortals Fenyx Rising îl găsiți din 3 decembrie în format digital și retail pentru Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch, PC via Epic Games Store, Ubisoft Connect și Stadia.