Vă spun cu mâna pe inimă că nu m-a mișcat cu nimic ideea de Ghostrunner, așa că am sărit peste primul, adică nu-s prea mare fan parkour, că nu mai am nici vârsta și nici nu e ceva despre care să spun că mă dă pe spate sau mi-aș fi dorit să fac în tinerețe, când aveam genunchii întregi.

Iar ideea asta să mori de un milion două sute patruzeci și nouă de ori într-un joc mi se pare super stupidă. Că cică așa e primul joc. Ok, dacă tot trebuie să facem o recenzie și îl avem și pe Playstation 5, hai să-l încercăm, că vorba aia, unii au murit și n-au pățit nimic. Am spus că pe console mori mai puțin decât pe PC. Și începe cu muzică cyberpunk așa, Johnny Silverhand hologramă, bumți-bumți, katana, jap-jap, moaaaaaaa, hai că e mișto.

Jack, nume de samurai

Ați văzut Samurai Jack, desenul ăla excepțional al lui Tartakovski, a nu se confunda cu Tarkovski. În Ghostrunner 2, protagonistul este tot un fel de samurai Jack, dar varianta cibernetică. Cică la fel e și în primul joc, deci nu moare la final, ok, hai că-l iau și pe primul. Și da, nu trecu nici măcar un an și acum ești în situația de a salva Dharma Tower, amenințări, bătăi, ca pe Baicului, iar Keymaster trebuie să cadă. E regulă, ce mama naibii!

Acum, din câte am văzut, nu te mai caftești în turn, ci pe lângă el, cu imagini cyberpunk, dar tot mori de 10.000 de ori la început.

Da, poate fi un joc excelent pentru cei care au răbdare, pentru cei care încă mai caută locul ăla cu pixeli unde să treacă de nivel, eu nu prea mai am răbdare, iar dacă aș fi hater i-aș da nota 2, dar nu e frumos. Formula primului joc este ceva extraordinar, așa că nu avea cum să nu meargă rețeta. În partea a doua ai caracteristici noi, abilități, toate pentru a trece mai ușor de provocări.

Fiind ca un first person, chiar nu-l recomand pentru console, jucați-l pe PC, e mult mai ușor. Eu am încercat consola și deja e 72-1 la pauză pentru joc.

Totul e pe rapid înainte

Ăsta și este jocul, se pune accent pe mișcări super rapide, să fii cât mai precis pe platforme când aterizezi, că altfel te duci în groapă, în marele hău, dar mai ales să te sincronizezi cu atacurile, parezi și dai cu katana, dar de cele mai multe ori o vei lua tu. Au dat și ei, am luat și noi, cum ar zice Hagi.

Nivelurile sunt concepute să-ți împingă răbdarea și limitele până în abisul creierului, înjuri, mai înjuri, mai bei o apă cu întuneric, apoi mai încerci o dată. Te duci la oglindă și vezi că ți-a crescut barba și tot n-ai trecut de nivelul ăla, așa că-i dai rage quit. Inamicii sunt mai rapizi decât în orice joc, au o precizie fantastică, iar când vă plângeți de AI-ul idiot din jocuri, să știți că dezvoltatorii vin cu jocuri din astea de genul Ghostrunner și gata, tăceți mâlc. Și iar înjurăm, dar nu e de dat pe post!

Începi să te simți un ninja foarte slab, că de fapt tu vrei Minecraft sau Mario ăla cu vieți infinite sau să bagi photonman din Age of Empires, să nu stea nimeni în calea ta. Doamne, de câte ori am murit în jocul ăsta!

Sentiment de familiaritate? My f…

Să nu vină vreun deștept și să-mi spună că el a simțit complexitate când s-a blocat în mecanica jocului, că-i dau cu Ghostrunner-ul în cap, că mi s-a luat de atâta blocat cu katana și imediat să văd roșu pe ecran. Noroc cu abilitățile, când ajungi la ele. Mai pui o clonă, care distrage atenția inamicilor ăia perfecți, sau shuriken hiaaaaaaaa, dai de la distanță, ca un ninja cu sniper medieval. Ar mai fi blink, care te ajută să treci prin doi adversari, iar aceste abilități au îmbunătățiri, la rândul lor, dar tot te simți mic. Când citești cum juisează pasionații de Ghostrunner, mai-mai că te întrebi dacă nu cumva ai greșit începându-ți viața cu Tetris și Mario. Că era mai bine cu Pikachu, care nu supăra pe nimeni.

Ah, uite, tati, am și bicicletă din asta zaibărpunk

Când vine vorba de gameplay schimbat, față de primul, în partea a doua avem o motocicletă, eu i-am zis bicicleta zaibărpunk. Probabil că doar așa scapi de rage quit în jocul ăsta, tragi două-trei guri de zaibăr, din ăla de Băilești, autentic, și te-ai scos. Încă mă chinui printre pereți, n-am ajuns în zonele alea deschise, îmi rămâne imaginea aia cu ecranul roșu. Dar motocicleta asta are viteză și prinde tot din urmă, e ușor de condus, prin aer așa, îți și imaginezi cât de ușor ai scăpa de zona Aviatorilor dacă ai avea-o. Dar și pe bicicleta zaibărpunk te faci pilaf, mori de patru milioane opt sute șaizeci și trei de mii de ori. Aoleu, iar când ai ajuns la boss-fights, puteți uita. Te poate ajuta creativitatea, mediul înconjurător, bine, poate vine Irinel Columbeanu și mă salvează. Nu, n-a venit și iarăși a murit Jack. Și Iri nu mai vine…

Da, designul jocului este inteligent, e impresionantă grafica, dar cu siguranță, dezvoltatorii se răzbună pe oameni ca mine, ca tine. Le-aș recita Gândăcelul, de Elena Farago, să-i fac să plângă!

Nici pe departe perfect…

Nu, jocul nu e perfect, așa e, și nici nu m-am distrat în el. Mi-e și frică să mă mai ating de el, nu-mi creează dependență, ci doar frustrare maximă. Ah, da, rămâi blocat în hărți, în tot mediul ăla superb, are încă bug-uri, cadrele se bâlbâie într-o beție de fps-uri, deși consola mea nu rula filme porno sau netflix. Și uneori nu te ascultă controlul, am stat și cu controller-ul înfipt în consolă, dar era de la ei, nu de la mine. Dificultatea acestui joc este brutală, este de o nesimțire ieșită din comun. E simplu: mori, mori, alergi, mori, încarci, alergi, mori, mori și iarăși mori. Și tot încarci și mori și dai rage quit.

am plâns la Ghostrunner 2

Da, știu, îmi veți spune că perseverența e cheia în viață, dar nu în halul ăsta. Repet, nu este un joc rău, dar este brutal de greu. Acum poate c-am fost pedepsit să scriu recenzia la un asemenea joc, iar de acum, toate souls-like-urile să vină la mine, toate parkour-urile astea, că era să zic altceva, să joc la ele până crăp. Nici la Cuphead n-am plâns atât, de ciudă! Nici când am aflat că voi avea o fetiță, dar am plâns la Ghostrunner 2.

Critical Failure: Rage Quit Mode Incoming in 3,2…

Ghostrunner 2 este disponibil din 28 septembrie 2023 pe PlayStation 5, Xbox Series X|S și PC (Steam, Epic Games, GOG.com).

• Gen: Action, Adventure