Recunosc ca nu știam la ce să mă aștept când am pornit Deliver At All Costs, jocul ăsta apărut “pe tăcute” si „pe gratis” pe Epic Games, dar care promitea haos și mașini printr-un 1959 cum probabil nu-și imaginează nimeni. Până la urmă, cine nu vrea să fie un livrator într-un oraș care pare proiectat special ca să-l faci praf, fără mustrări de conștiință, fără poliție si fără amenzi? Da, nici măcar Death Stranding nu iti da senzația asta de libertate in misiunea lui de a livra ce are de livrat.
Deliver At All Costs e un fel de GTA dacă GTA ar fi fost scris de niște oameni cu prea mult timp liber și prea mult chef de glumițe, care au pus în practică “Băi, hai să vedem ce se întâmplă dacă jucătorului îi dai o dubă și îi spui că orice clădire de pe hartă e făcută din carton?”
Poveste?
Șocant sau nu, Deliver At All Costs are o poveste! Winston nu e doar un nebun cu permis, ci are un trecut misterios, un boss care-l urmărește și tot felul de personaje secundare (unele dubioase, altele pur și simplu de umplutură). Story-ul devine rapid absurd (conspirații, timp, guvern, crime corporatiste) și, sincer, ar fi fost mult mai ok dacă era lăsat în fundal. Noroc că voice acting-ul principal chiar e bun și te prinde. Cum am zis la început, joci ca Winston Green, un individ cu un trecut dubios și chiria neplătită. Te angajezi la “We Deliver”, companie de livrări într-o insulă colorată și apoi pe continent, și de aici începe nebunia. Primele 10 minute te fac să te întrebi dacă nu cumva ai pornit, din greșeală, un joc cu management de pachete. Apoi realizezi rapid că Deliver At All Costs nu e despre livrat pachete, ci despre a arunca totul în aer pe drum. E un joc care, efectiv, te îndeamnă să te bagi cu duba prin vitrine, garduri, case, grădinițe și benzinării și nu doar că nu te penalizează, dar aproape că te premiază cu un sentiment de satisfacție rar întâlnit. Un Carmaggedon politic corect poate?
Niciun client nu se plânge, niciun polițist nu vine după tine, oamenii sunt doar ușor deranjați că i-ai trimis la plimbare cu duba, dar apoi își văd de drum. Ba chiar uneori ai impresia că orașul e făcut special ca să fie dărâmat la fiecare livrare.
Fizica e de genul “bine că nu e realistă”
Mașina răspunde fix așa cum trebuie într-un astfel de joc, adică destul de precisă încât să nu te enerveze, dar destul de haotică încât să te răstorni de 7 ori după un viraj sau când spargi 5 case într-o singură manevră greșită. Dacă nu-ți iese din prima, nu-i nimic, masina se răstoarnă singură la loc, poți repara totul cu un buton, și chiar dacă o dai complet în bară, checkpoint-ul e generos și te întorci la acțiune imediat.
Misiuni de la absurd la și mai absurd
Aproape fiecare delivery vine cu o “temă” care sună mai mult ca, sincer, nu stiu cu ce să compar. Misiuni de tip livrează niste baloane (duba e trasă în sus la fiecare hop, gen moon rover), trage după tine o statuie pe care se cacă 1.000 de pescăruși, transportă un rezervor cu napalm care dă foc orașului în urmă sau du o mașină posedată pe vârful unui vulcan. Practic, fiecare misiune e un mini-joc de haos și reacții în lanț.
Desigur, nu toate sunt memorabile. Unele sunt amuzante fix 10 minute, apoi le uiți. Câteva side-quest-uri merită bifate (clovnul cu mașina bântuită), dar per total, după ce termini povestea nu prea mai ai motiv să explorezi, pentru că harta e destul de “goală”. Câteva “secret cars”, niște cutii cu upgrade-uri și cam atât. Ce-i drept, nici nu simți nevoia de mai mult, farmecul e să distrugi totul, nu să aduni colecționabile.
Ce nu mi-a plăcut
Ce nu mi-a plăcut? Cutscene-urile sunt prea dese, uneori plictisitoare, și personajul principal nu e cel mai carismatic. Plus, fiecare zi începe și se termină cu un drum spre apartament, simți că e acolo doar ca să bifeze ceva, nu pentru gameplay real. Harta din Deliver At All Costs e destul de mică, iar loading zone-urile frecvente taie din ritmul jocului, mai ales când sunetul se blochează și ai parte de acele pauze enervante de câteva secunde. Grafica e în general plăcută, însă apar destule momente ciudate cu unghiurile de cameră în cutscene-uri, iar dacă nu stai lipit de TV, textul minuscul poate fi greu de citit. La capitolul accesibilitate, jocul stă doar parțial bine, nu toate cutscene-urile au subtitrare, iar textul nu poate fi ajustat. Upgrade-urile pentru mașină par mai mult de decor, pentru că nu schimbă aproape deloc modul în care joci.
Livrare cu succes
Deliver At All Costs e genul de joc pe care îl recomanzi oricui are chef să se distreze, fără pretenții, fără stres, fără să-ți bați capul cu logica. Nu-i sandbox clasic, nu-i simulare, nu-i nici măcar un racer adevărat. E pur și simplu un joc de distrus orașe ca livrator de colete. Și sincer? Într-o lume unde totul devine serios și complicat, fix asta aveam nevoie. Nu e perfect, dar pentru câteva ore de distracție fără griji, Deliver At All Costs își merită locul în wishlist. Și dacă l-ai prins gratis pe Epic Games, nu ai nicio scuză să nu-l încerci.
Deliver At All Costs este disponibil din 22 mai pe PlayStation 5, Xbox Series X | S, PC (Steam, Epic Games) prin CD MEDIA SE (România).
- Gen: Action, Adventure
- Lansare: 22 mai 2025
- Studio: Far Out Games Studio
- Distribuitor: Konami, CD MEDIA SE (Europa)
- Platforme: Nintendo Switch 2
- Clasificare: E – Everyone
- Sistem de testare: Nintendo Switch 2
- Sinopsis: Anul este 1959. O epocă a rock ‘n’ roll-ului, a rochițelor cu puncte și a amenințării permanente a anihilării nucleare.
Intră în pielea lui Winston Green — un curier ghinionist cu o fire explozivă și un trecut misterios — în timp ce transportă marfă foarte neconvențională, lăsând în urmă un con de haos și distrugere. Indiferent ce-i iese în cale, el are un singur scop: să livreze cu orice preț! (Deliver At All Costs!)