Semnat de Mike Flanagan, creatorul serialului Casa bântuită , SLUJBA DE LA MIEZUL NOPȚII este povestea unei mici comunități insulare izolate, care este din ce în ce mai dezbinată de revenirea unui tânăr căzut în dizgrație (Zach Gilford) și de sosirea unui preot carismatic (Hamish Linklater). Apariția părintelui Paul pe insula Crockett coincide cu o serie de evenimente inexplicabile și aparent miraculoase, care inspiră o extraordinară fervoare religioasă în interiorul comunității. Dar oare care este prețul acestor miracole?

Creat și regizat de Flanagan, miniserialul cu șapte episoade îi mai are în distribuție pe Kate Siegel, Rahul Abburi, Crystal Balint, Matt Biedel, Alex Essoe, Annarah Cymone, Annabeth Gish, Rahul Kohli, Kristin Lehman, Robert Longstreet, Igby Rigney, Samantha Sloyan, Henry Thomas și Michael Trucco. Producătorii executivi sunt Flanagan și Trevor Macy din partea companiei Intrepid Pictures.

Midnight Mass/”Slujba de la miezul nopții” este disponibil acum la Netflix.

MIDNIGHT MASS (L to R) LOUIS OLIVER as OOKER in episode 106 of MIDNIGHT MASS Cr. EIKE SCHROTER/NETFLIX © 2021

Dacă ești fan Mike Flanagan ca mine și ți-au placut foarte mult cele două seriale Netflix, The Haunting Of Hill House și The Haunting Of Bly Manor, trebuie să încep prin a spune că Midnight Mass nu este sub nici-o formă The Haunting of…. cu toate că are câteva elemente. Are stilul lui Flanagan. Chiar și actori. Dar Midnight Mass este cu totul altceva.

Radiază a Stephen King

Este povestea unei insule de 127 de locuitori unde întoarcerea unui original al insulei după pușcărie coincide și cu venirea unui nou și misterios preot. Repede insula este luată prin surprindere de miracole dar si evenimente bizare. Primul episod concentrează foarte multă energie care emană Stephen King. Radiază a Stephen King în diferite etape ale vieții sale. Este un cârlig care te prinde pentru că este familiar, dacă ești fan al acestui gen de cărți si filme, dar în același timp e nou, e proaspăt și e… Flanagan.

Nu ai cum să greșești cu așa o combinație de regie, scenariu și distribuție. Și adevărul este că după cele 7 episoade nu am fost dezamăgit. Am avut probleme cu câteva din episoade, în special ultimul. De fapt cred că a fost ultimul episod cel care m-a deranajat cel mai tare dintre toate și nu dintr-un motiv în particular specific poveștii ci din cauza faptului că a fost extins prea mult. Este singurul care s-a simțit tras de păr pe lângă celalalte 6 care au avut un dialog excepțional și o viteză de mister ca dintr-o carte.

MIDNIGHT MASS (L to R) ROBERT LONGSTREET as JOE COLLIE in episode 103 of MIDNIGHT MASS Cr. EIKE SCHROTER/NETFLIX © 2021

Fiind spoiler free o să încerc să dau cat mai puține detalii despre poveste în sine, dar totuși să comentez de ce mi-a plăcut atât de mult și unde strălucește cu adevărat serialul. Misterul însuși nu este atât de imprevizibil, chiar cred că pe la episodul 3 aflăm ce și cum. Trei lucruri în schimb duc în cârcă acest serial, personajele, dialogul și creatura care apare nici prea mult, nici prea puțin. Era normal să fie o creatură că na, Flanagan.

Personajele sunt diverse și chiar daca începe cu Riley, băiatul care se întoarce pe insulă după pușcărie nu este neaparat actorul principal. Sunt mai multe personaje a căror “condiție” de bun sau rău nu o să o aflăm și poate că nu e vorba de buni sau răi. Mai puțin Bev. Bev este clar personajul acela zelos religios care te scoate din sărite în toate poveștile de genul acesta. Rămâne per total un ansamblu de persoanje interesante de urmărit.

MIDNIGHT MASS (L to R) CRYSTAL BALINT as DOLLY SCARBOROUGH, ANNARAH CYMONE as LEEZA SCARBOROUGH, MICHAEL TRUCCO as WADE SCARBOROUGH, and SAMANTHA SLOYAN as BEV KEANE in episode 106 of MIDNIGHT MASS Cr. EIKE SCHROTER/NETFLIX © 2021

Dialogul este fantastic. Sunt două momente, unul în care un personaj îl confruntă pe altul într-un aproape monolog emoțional care este sfâșietor și mai există o conversație despre moarte între Riley și Erin – cele două personaje mai principale decât celelalte. Subiectul serialului este clar unul religios și poate nu este pe gustul sau interesul tuturor, în special când se fac multe comparații și legături cu biblia și Dumnezeu. Este tratat subiectul religios cu bun gust dar și cu contrast, având două personaje, un adult și un adolescent, de religie musulmană. Acest contrast contribuie și el la un dialog mai amplu pe tema asta ridicând într-un mod foarte civilizat întrebări despre religie în școală și comunitate.

Creatura în schimb mi-a plăcut enorm. E clar ceva cunoscut dar la fel de bine… poate nu e. Nu răspunde niciodată la întrebarea aia și nimeni nu chestionează creatura ca fiind altceva decât ce se spune că este. Probabil și din lipsa timpului sau a acțiunii. Designul este simplu dar eficient. Este clasic. Comportamentul creaturii de asemenea este unul de ceva între animal și ființă cu ceva partea care înțelege, având în vedere că se îmbracă și câteodată nu acționează în prezența altora. Nu știu dacă o sa fie pe gustul tuturor însă eu am fost plăcut surprins de alegeri pe partea asta, aș fi preferat ca de exemplu creaturile din The Strain să aleagă modelul clasic decat cel aproape de desen animat cu care au mers.

MIDNIGHT MASS (L to R) ANNABETH GISH as DR. SARAH GUNNING, IGBY RIGNEY as WARREN FLYNN, ANNARAH CYMONE as LEEZA SCARBOROUGH, KATE SIEGEL as ERIN GREENE, and RAHUL KOHLI as SHERIFF HASSAN in episode 107 of MIDNIGHT MASS Cr. EIKE SCHROTER/NETFLIX © 2021

Midnight Mass este o discuție interesantă despre religie și personaje și de ce nu, o a doua șansă. Însă ca în realitate toate aceste lucruri au tendința să nu iasă așa cum ne-am aștepta. Pentru alții poate nu este decât încă un serial, plictisitor a cărui acțiune nu e suficient de rapidă să îi țină atenți. Tot ce pot sa spun eu este că Mike Flanagan, împreună cu distribuția lui de actori cu care aparent adoră să colaboreze, chiar și pentru un mic moment (Carla Gugino este în serial, în primul episod), reușește să scoată încă un serial interesant, curios, misterios și care să îi garanteze locul între noii regizori horror/thriller care duc genul ăsta de filme înainte prin noi povești și noi viziuni asupra groazei.