A Simple Favor – Recenzie

1
4058

O poveste captivantă concentrată în jurul lui Stephanie (Anna Kendrick), o mamică pasionată de vlogging care caută să descopere adevărul din spatele dispariţiei subite a prietenei sale (Blake Lively).

Regizor: Paul Feig

Scenariu: Jessica Sharzer, Darcey Bel

Gen: Crimă, Dramă, Mister

Lansare: 14 septembrie

Durata: 1h 57min

Studio: Lionsgate

Anna Kendrick … Stephanie Smothers
Blake Lively … Emily Nelson

Cu subtile nuanţe noir, „O simplă favoare” construieşte într-o atmosferă modernă şi elegantă o poveste captivantă concentrată în jurul lui Stephanie (Anna Kendrick), o mamică pasionată de vlogging care caută să descopere adevărul din spatele dispariţiei subite a prietenei sale (Blake Lively). Investigaţia curioasei tinere va scoate la iveală secrete întunecate, răsturnări de situaţie şi trădări care îi vor da peste cap viaţa liniştită de până atunci.

A Simple Favor / “O simplă favoare” este noul film al lui Paul Feig, care să fim serioși, e pe harta cinematografiei actuale pentru Bridesmaids, o comedie care deși la prima vedere părea un film stas din genul respectiv, nu a fost deloc așa. Probabil acum când auziți de Feig vă vine să săriți pe Ghostbusters-ul de acum doi ani, unde da, nu a știut absolut deloc să se folosească de punctele forte ale actrițelor din distribuție. De-asta poate cea mai bună parte a lui Ghostbusters este blooper-ul de 9 minute de pe Blu-ray. La fel ca și Bridesmaids, A Simple Favor beneficiază de faptul că Paul Feig nu este și scenarist al proiectului și e o alegere FOARTE bună.

Filmul este o comedie neagră combinată cu thriller concentrată pe un triunghi de personaje care sunt pline, cum s-ar zice, de bube în cap. Nu există un personaj pozitiv, dar asta este cumva un mod de a face spectatorul să fie de partea oricărui personaj își dorește, iar imoralitatea lor este absolut hilară. Anna Kendrick e… cât de cât și ea pe acolo, deși este protagonistă, dar turul de forță la care nu mă așteptam într-o comedie este al lui Blake Lively. Scenariul cu replici de umor sec ajută foarte mult scenele cu Lively, aceasta având un stil comedic care mi-a arătat o latură a sa la care nu mă așteptam. Bine, cel mai bun film cu Blake Lively este clar The Shallows, dar aici avem ceva diferit și interesant din punct de vedere al jocului actoricesc. Coloana sonoră compusă din piese clasice franceze este iarăși un mare, mare plus.

Din punct de vedere al poveștii, este destul de intricată și seamănă izbitor cu Gone Girl, inclusiv o scenă care probabil e cea mai memorabilă din film. Nu este totuși de mirare, după succesul lui Gone Girl au tot apărut cărți adaptate în film pe bandă rulantă care încearcă să îi atingă succesul, dar nu văd că s-a întâmplat asta încă. Nu mă pronunț în numele cărții, nu am apucat încă să o citesc, Dar dintre filmele post-Gone Girl cu subiect asemănător, A Simple Favor este probabil singurul care vă merită atenția. Dacă ați pierdut două ore din viață cu A Girl On The Train, îmi pare sincer rău, pentru că în acel caz marketingul era atrăgător, dar filmul… hai să zicem că e bine că nu m-am aruncat repetat de la etajul 1 atunci când l-am văzut pe Netflix.

Am intrat la acest film cu zero așteptări, primele două trailere arătând un film pe care nu l-aș fi văzut în mod normal și chiar mă întristase ideea că Lively alege proiecte proaste din nou, dar nu a fost cazul. Filmul este previzibil dacă sunteți atenți la detalii, dar a fost o surpriză plăcută pentru mine. Culmea, dacă era thriller pur și filmul se lua prea în serios m-aș fi luat cu mâinile de cap, dar tocmai latura de comedie neagră îl face un film care merită văzut. Vă sfătuiesc sincer să nu vedeți decât trailerul final, mai ales dacă știți că nu înghițiți comediile cretinotarde marca Feig sau Amy Schumer și care altele mai sunt. Mă bucur că filmul ăsta nu este o adiție muntelui ăluia înfiorător de filme pe lângă care fac slalom în fiecare an.

Vă invităm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. A Simple Favor / “O simplă favoare” rulează la cinema din 14 septembrie și este distribuit în România de Vertical Entertainment.