Conservarea Patrimoniului Cinematografic Românesc

Prima inițiativă de arhivare și restaurare a patrimoniului cinematografic românesc dedicată filmului contemporan.

0
855
Ascultă acest articol


Asociația culturală Graphis 122 în parteneriat cu FILM+ a lansat seria de ateliere dedicate realizatorilor independenți de film și produse audio vizuale cu valoare de patrimoniu, care au ca obiect studiul de caz asupra arhivării pe termen lung a trei filme românești independente, de valoare culturală pentru România în context internațional.

Proiectul reunește profesioniști ai industriei și specialiști în arhivare, într-o campanie de informare a realizatorilor de film asupra importanței arhivării filmelor pe un mediu corespunzător.

Filmele care vor fi arhivate pe suport celuloid (peliculă de film) sunt:

ILEGITIM în regia lui Adrian Sitaru, producător: Anamaria Antoci (4Proof Film).

AUTOPORTRETUL UNEI FETE CUMINȚI scris și regizat de Ana Lungu, producător: Anca Puiu (Mandragora).

DOUĂ LOZURI scris și regizat de Paul Negoescu, producător: Dragoș Bucur (Actoriedefilm Company și Papillon Film).

La workshopuri sunt invitați să participe producători, distribuitori și realizatori de film independent, studenți și absolvenți ai facultăților de profil audiovizual (cinematografie, arte vizuale, foto-video) și comunitatea de cineaști debutanți FILM+.

Înscrierile se fac la adresa ana@graphis122.ro, în limita locurilor disponibile.

Cele 3 filme care urmează să fie arhivate în copie pozitivă au fost realizate în ultimii ani, fără fonduri de la CNC sau statul român, din surse proprii ale realizatorilor, cu prieteni sau cu mici sponsorizări. Au avut parte atât de recunoaștere internațională (prin selecții și premii în festivaluri importante, prin distribuția în cinematografe din alte țări sau difuzări la televiziuni), dar și de recunoaștere națională (având succes de critică sau de public).

București, Septembrie 2018 – în prima etapă va avea loc un seminar teoretic despre arhivarea de film și va prezenta participanților variantele pe care le au pentru arhivarea unui film. Se vor discuta toate procedeele de arhivare, atât a filmelor digitale, cât și a filmelor filmate în peliculă, precum și tehnologiile existente pentru digitalizare, remasterizare și arhivare, atât digitală cât și analogă.

A doua etapă se va desfășura la Cinelab, un laborator de procesare imagine acreditat Kodak și unul dintre puținele laboratoare de acest fel din Europa. Aici se vor prezenta participanților formulele de arhivare digitală, prin tehnica LTO și tehnica Cinevator de transfer al filmelor digitale în peliculă pozitivă de 35mm, și avantajele si dezavantajele fiecarui mediu de arhivare.

Jilava, Octombrie 2018 – a treia etapă are loc la sediul Arhivei Naționale de Film unde se va arăta participanților cum se conservă un film, cum se păstrează un film peste ani, cum reacționeaza materialele arhivate la diferite condiții de păstrare etc.

Conservarea Patrimoniului Cinematografic Independent este un program inițiat de Asociația Graphis 122, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național* implementat în parteneriat cu Film+, Arhiva Națională de Film, Cinelab România, precum și cu o serie de specialiști implicați în workshopurile organizate.

Mai multe detalii se află pe site-ul graphis122.ro. Pentru detalii despre programul FILM+ http://film-plus.ro și pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/laboratorfilmplus/.

*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.