“Scenariul nu e unul tocmai complex și pare genul de film care se sprijină pe performanțele actoricești, David având cea mai mare presiune pe umeri.”
Regizor: Ferdinando Cito Filomarino
Scenariu: Ferdinando Cito Filomarino
Gen: Crimă, Acțiune, Dramă, Thriller
Lansare: 13.08.2021
Durata: 1h 48min
Studio: RT Features
Distribuitor: Netflix
Clasificare: A.P.13
Actori:
John David Washington … Beckett
Alicia Vikander … April
Boyd Holbrook … Tynan
Sinopsis:
În urma unui tragic accident de mașină petrecut în Grecia, Beckett, un turist american, se trezește în mijlocul unei periculoase conspirații politice și este nevoit să fugă ca să scape cu viață.
Recenzie:
Trailer-ul pentru Beckett m-a surprins plăcut căci atât John David Washington – pe care l-am cunoscut prima oară și admirat în Ballers și mai nou în Tenet este eroul principal alături de alte două vedete cunoscute care au făcut roluri deosebite în Logan, The Host, Gone Girl (Boyd Holbrook) și The Danish Girl, Ex Machina, Tomb Raider (Alicia Vikander). Pe lângă un cast interesant avem și o temă de film întâlnite în The Fugitive și Paranoia cu Harrison Ford sau Man of Fire și Out of Time cu tatăl lui John David, Denzel Washington, sau No Escape, Behind the Enemy Lines cu Owen Wilson – ca să dăm și câteva exemple.
Distribuit de Netflix, actori buni, temă incitantă – ingrediente pentru un film reușit, dar semnul de întrebare se atașează regizorului și scenaristului Ferdinando Cito Filomarino despre care nu am auzit mai nimic decât că ar fi fost implicat în proiectele Call Me by Yor Name și Suspiria.
Mulțumită Netflix am primit acces să vedem film mai devreme și să ne lămurim despre acest Beckett care debutează cu Beckett și April (Vikander) în Grecia fugiți neanunțați din viața de zi cu zi pentru relaxare. Cadre romantice și locații pitorești ne dau de înțeles legătura strânsă dintre cei doi, care brusc se încheie violent într-un accident de mașină. Beckett la volan, Lena lângă, mașina plonjează într-o casă unde Beckett vede ceva care-i va schimba destinul… cel puțin pe perioada câtorva zile pline de suspans pe care le vom trăi și noi în acest thriller.
Cum este și normal, Beckett merge la poliție spune ce a văzut și întors la locul faptei este pus pe fugă fără a înțelege motivul. Fără posibilitate de a lua legătura cu nimeni, Beckett încearcă să-și croiască drum prin munți pentru a ajunge într-o zonă urbană. Sub focuri de armă și amenințări singura șansă a lui Beckett este să ajungă la Ambasada Americii pentru protecție, dar încet încet va afla motivul urmăririi sale. Este un motiv politic pe care-l va simți și Beckett în zonele urbane. Grecii sunt în plină revoluție, iar el este oarecum inclus și foarte important în toată treaba asta.
Nimeni nu e de partea lui și atunci când dă peste un grup care militează împotriva fărădelegilor și corupției politice vede o șansă să salvare, dar surprizele și twist-urile se țin lanț și în plină revoluție, Beckett va duce telespectatorii la o concluzie (?).
În linii mari, scenariul nu e unul tocmai complex și pare genul de film care se sprijină pe performanțele actoricești, David având cea mai mare presiune pe umeri pentru că nici aparițiile lui April și a lui Tynan (Holbrook) nu sunt de lungă durată având un screen time foarte scurt. Îmi plac locațiile alese prezentând atât frumusețea Greciei cât și acea latură underground acestea dând și mai multă credibilitate filmului.
Camera nu e foarte jucăușă, muzica fiind cea care încearcă să creeze acea atmosferă de thriller/suspans prin zgomote repetate – parcă un omagiu adus filmelor clasice de gen. Există (?) și o coloană sonoră… oarecum, printre melodii auzindu-se fie la radio în mașină fie timid, mai ales la început de film, printre piese rulând “Born to Be” și “Orlando” ale lui Blood Orange, dar și “I’ll Be Around” de Otis Gayle și “Plastic Fantastic Lover” de Jefferson Airplane.
Dacă regia este la nivelul unui serial de televiziune, iar muzica poate nu va plăcea, ultima parte din film cu revoluția pe străzile Atenei arată binișor și dă bine vizual/auditiv. Sfârșitul nu e în coadă de pește și e o concluzie poate prea firească a deznodământului și după ce vezi filmul probabil îți vei pune unele întrebări și realizezi că nu e nimic memorabil la acesta.
Beckett pune presiune pe John David, pe care l-am văzut capabil de a juca binișor și are chiar și o scenă dramatică care parcă nu creează impactul unui rol “de carieră” deși J.D. livrează ceea ce trebuie. April lui Vikander nu excelează cu nimic și este ceva simbolic care personal cred că e de umplutură, de fapt, cam toți cei din rolul secundar par puși acolo să nu fie J.D. chiar singur-singurel. Holbrook intră bine în pielea lui Tynan, deși nici el nu are timp să se dezvolte ca personaj și mai sunt și doi polițiști greci care, la fel, își joacă partitura și cam atât.
Beckett se simte ca un proiect de regie/secenaristică, să nu zic de debut căci văd că în portofoliul Ferdinando Cito Filomarino mai figurează câteva filme, iar John David Washington rămâne poate elementul cel mai important care ridică ușor filmul dar nicidecum nu-l duce la nivelul de memorabil sau de arătat cu degetul pe CV-ul său.
Rămâne, așadar, să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Filmul Beckett va putea fi urmărit pe Netflix din 13 august 2021.