Inițial voiam să încep articolul cu discuții despre remastered, remake și alte d-astea – chestii care se practică tot mai des în cazul jocurilor video și care, cu mici excepții sunt binevenite în cazul titlurilor care merită o actualizare din punct de vedere tehnic, luând în considerare evoluția motoarelor grafice și capacitățile acestora. Dar, vom sări peste și reamintindu-vă întâi că franciza Call of Duty, a primit un remaster în 2020 pentru Call of Duty: Modern Warfare 2, lasat oficial din 11 noiembrie 2009 – titlul cu unul dintre cele mai bune campanii CoD și asta vă povestim și noi în articolul dedicat, iar în 2022, din 27 octombrie a sosit un alt remastered al MWII – după cum spuneam, adaptat la tehnologia de astăzi și completat cu câteva elemente.

Activision a pus la treabă o suită de dezvoltatori Sledge Hammer, Demonware, Infinity Ward, Toys for Bob, Treyarch, Beenox, Raven Software, High Moon Studios și Activision Shanghai pentru a se asigura că MWII este ceea ce trebuie și s-a asigurat cât de cât, cel puțin pe partea de multiplayer, că lucrurile merg așa cum trebuie, printr-un test closed beta pe care am avut și noi plăcerea să-l testăm. Jocul a debutat pe PC (Steam, Battle.net), PlayStation 4, 5 și Xbox One, Xbox Series X|S și beneficiază de o îmbunătățire grafică substanțială mulțumită celei mai noi versiuni ale motorului grafic IW engine.

Imediat după lansare Call of Duty: Modern Warfare II a devenit cel mai rapid vândut titlu Call of Duty și este cel de-al 19 titlu. Campania pune jucătorii cu mâinile pe arme tactice ale forțelor speciale britanice, Task Force 141 și a celor mexicane, Los Vaqueros, aflate pe urma teroristului Iranian Quds Force, Hassan Zyani. Jucătorii vor îmbrăca costume și se vor înarma ca Johnny “Soap” MacTavish și Kyle “Gaz” Garrick (Task Force 141), iar în multiplayer (cu suport cross-platform) vor lupta într-un mod Battle Royale free-to-play, Warzone 2.0 – cu un nou mod de joc DMZ (echipe de câte trei membri vor lupta să facă looting de pe hartă) și un sistem îmbunătățit RICOCHET Anti-Cheat.

Activision promite să ofere conținut nou post-lansare care constă în hărți noi, moduri noi, evenimente sezonale, suport pentru comunitate pe termen lung și le oferă jucătorilor de multiplayer “înrăiți” posibilitatea de a opta pentru Vault Edition care include și Red Team 141 Operator Pack, FJX Cinder Weapon Vault, 55 Tier Skips și Battle Pass (1 Sezon).

Season 1 este deja disponibil din 16 noiembrie și include conținut consistent, printre care și noi operatori, atleții Paul Pogba, Messi și Neymar Jr. prin “Modern Warfare FC”.

Pe parcursul campaniei vom putea juca cu personajele Sgt. John “Soap” Mactavish, Sgt. Kyle “Gaz” Garrick, Lt. Simon “Ghost” Riley, Captain John Price și Colonel Alejandro Vargas care-l vor vâna pe Hassan Zyani – un ofițer iranian Quds Force aliat cu organizația teroristă din Urzik, Al-Qatala și cu suport din partea Las Almas Cartel – cartel controlat de sicaria Valeria Garza care se ascunde cu identitatea “El Sin Nombre” (The Nameless).

Locațiile din joc sunt atât imaginare, cât și reale și constau în orașul mexican (fictiv) Las Almas, Amsterdam, granița Mexicului cu Statele Unite, Golful Mexic, Chicago, Urzikstan, și capitala pentru noua United Republic of Adal (URA), Al Mazrah – principală în campanie dar și modurile multiplayer. Povestea MWII este bazată parțial pe evenimentele reale despre asasinarea lui Qasem Soleimani. În multiplayer povestea se va continua cu Special Ops din facțiuni majore: SpecGru și KorTac Group (companii private militare).

Arsenalul din MWII este extrem de vast, iar prin Gunsmith se pot extinde/modifica capacitățile armelor prin 5 sloturi, armele Primary fiind divizate în 7 tipuri: automate, de asalt, shotguns, de luptă, marksman, ușoare și sniper, completate de arme albe, tot felul de grenade, arme automate telecomandate și mine. De asemenea, poți personaliza și vehiculele de transport/atac.

Ce aduce nou MWII este un sistem avansat AI, refăcut, tehnologie de randare și fotogrammetrie îmbunătățite, un sistem nou Gunsmith cu posibilități extinse de personalizare și inovații în gameplay.

Am optat pentru versiunea de PlayStation 5 în mare parte datorită controller-ului DualSense care aduce o mai multă imersivitate jocului decât pe controller-ului Xbox sau combou-ului de tastatură și mouse pe PC. Controlul în cazul PS5 simțindu-se (la propriu) datorită force feedback-ului și a acelor trigger-uri care aducă mai mult realism utilizării armelor, fiecare având câte o putere de apăsare a trăgaciului diferită. Oricum, există și suport pentru tastatură și mouse la PS5, pentru cine dorește și chiar funcționează bine – am și testat acest aspect și merge perfect ca pe un PC.

Butoanele sunt așezate în mod standard precum remastered-ul deci nu e nevoie să trebuiască să te obișnuiești, dar dacă preferi o altă așezare, poți face ușor asta din meniu.

Meniul este stufos dar divizat foarte bine – setările tehnice la un loc, meniul principal cu campanie, multiplayer, dar și meniuri separate pentru cele două. Ești înștiințat de tot ce este nou din punct de vedere al conținutului și de fiecare dată trebuie să se conecteze la servere pentru a funcționa totul așa cum trebuie. După câteva minute de navigat prin meniu, se învață ușor, iar ca o imagine de ansamblu nu pot decât să apreciez cât consitentă este partea de multiplayer având de ales între mai multe moduri de joc, dar și detaliile acordate fiecărui personaj ales de tine cu fiecare armă în parte care poate fi personalizată, dar și posibilitatea de gestiune a echipei pe care o faci alături de prieteni. Da, avem să ne alegem și gradul de dificultate și putem să facem cumpărături de una-alta – o zorzonea pentru armă, un pneu de iarnă pentru vehicolul de transport, o geacă, un pachet cu mai multe chestii mai mult sau mai puțin legat de aspectul vizual ș.a.m.d.

Trecem, în sfârșit la gameplay și încă de la cinematic-ul introductiv din campanie îți dai seama că ai în fața ochilor un MWII actualizat din punct de vedere vizual și auditiv. Rulat în modul grafic care favorizează calitatea, în 4K și HDR pe urechi cu căștile Sony INZONE H9 cu suport 3D Sound și controller-ul DualSense – nu cred că-ți poți dori mai mult de atât pentru o experiență maximă de gaming! Controlul este fluent, HUD-ul nu e complex și nu aglomerează aiurea ecranul lăsând jucătorului spațiu vizual să se poată bucura de joc fără să-l bombardeze cu artificii vizuale inutile. Simplu și chiar funcționează bine, deși FOV-ul în cazul unor arme mai mari, ocupă și jumătate din ecranul de joc. După cum spuneam, MWII bine cu multe posibilități de personalizare prin care nu are cum să nu nimerești setările exact cum îți plac ție. Chiar și la Accesibility, avem destule de modificat și adaptat.

Din punct de vedere al sunetului, al efectelor speciale și al coloanei sonore, nu ai ce să reproșezi. Fiecare explozie, glonte tras, încărcat de armă și alte elemente din decor, sunt redate excelent auditiv, spațialitatea având un mare cuvânt de spus în toată treaba asta. Coloana sonoră dispare ușor în fundal pentru că atenția se concentrează pe acțiune, iar cinematicurile sunt excelent realizate și se continuă, în mare parte, direct cu acțiunea din joc. Din păcate, există totuși diferențe între aspectul din cinematicuri și gameplay, nu foarte mari, dar sunt observabile.

Din punct de vedere al mecanicii grafice și al animațiilor, se vede că a fost folosit motion capture și la un refresh mare, totul decurge fluent. Tehnologia vizuală a atins un prag foarte înalt diferențele dintre realitate și CGI fiind aproape insesizabile acest lucru făcând posibilă o imagine clară și efecte vizuale extraodinare. Mediul înconjurător al locațiilor și fenomenele meteorologice creează o atmsferă și mai plăcută și contribuie enorm la poveste.

Am făcut două clipuri cu o parte din una dintre primele misiuni (Dead or Capture), respectiv cu Amsterdam căci mi-a plăcut mult ce am văzut într-un clip comparativ asemănările cu orașul real. Se observă, de asemenea, mici porțiuni de low frame rate, reamintindu-vă că am pus setările în favoarea calității. Nu e deranjant, pentru că e vorba de campanie și oricum asta se întâmplă când se petrec multe chestii pe ecran.

Într-un sfârșit pot spune că, deși campania MWII este printre preferatele mele ale francizei, mi-a făcut deosebită plăcere să o parcurg din nou, vizual și auditiv accentuând și mai mult plăcerea firului epic a cărei diversitate atât ca locații cât și ca arme, personaje și stiluri de joc, ridică și mai sus experiența de joc.

o nouă eră Call of Duty!

Campania este ceea ce căutam, dar s-a pus și un foarte mare accent pe multiplayer având multe moduri de joc, cele vechi îmbunătățite și cele noi perfect pentru a completa cerințele la zi ale jucătorilor online. Motorului grafic și sunetului – principalele motive pentru revenirea MWII plus multiplayer-ul care împinge franciza către noi culmi – o nouă eră Call of Duty!

Call of Duty: Modern Warfare II este disponibil acum pe PC (Steam, Battle.net), PlayStation 4, 5 și Xbox One și Xbox Series X|S.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.