Godzilla: King of the Monsters – Recenzie

Durata: 2h 11min

Studio: Warner Bros.

Kyle Chandler … Mark Russell
Vera Farmiga … Dr. Emma Russell
Millie Bobby Brown … Madison Russell
Ken Watanabe … Dr. Ishiro Serizawa

Monarch, o agenție secretă care studiază o serie de relicve misterioase din mai multe zone de pe planetă, pierde controlul asupra cercetărilor în momentul în care mai mulți monștri legendari încep să se trezească la viață și să răspândească haos. Existența omenirii este amenințată în momentul în care anticele super specii de prădători luptă pentru supremație. Atotputernicul Godzilla se va confrunta cu Mothra, Rodan și inamicul suprem Ghidorah – bestia cu trei capete.

Într-o perioadă cinematografică dominată din ce în ce mai mult de supereroi de benzi desenate sau adaptate după anumite romane celebre, producția “Godzilla: King of the Monsters” apare pe ecrane într-un moment relativ bun, astfel reușind să adauge puțină diversitate producțiilor actuale. Deși avem parte și în acest univers de o lume aflată la limita pericolului de extincție, filmul pare să ne transmită faptul că “not all the heroes wear capes”. De această dată avem un erou neobișnuit pe care deși îl cunoaștem de ceva vreme, intențiile sale sunt în continuare străine umanității, până acum.

Neînțeles și misterios Godzilla a reprezentat o adevărată amenințare asupra omenirii, astfel s-au creat diferite organizații cu scopul de a elimina orice entitate necunoscută. Dar nu și Monarch – o organizație cu care facem cunoștință încă de la începutul ecranizării. Pe lângă descoperirea tuturor monștrilor, scopul lor este de a le studia și înțelege originile și intențiile acestora. Cu această ocazie, lăsând la o partea acțiunea filmului, avem oportunitatea de a afla mai multe detalii despre originea lui “Gojira”, în special de ce este adorat de unii și urât de alții în același timp. După un salt de 5 ani, (de la apariția primei părți) organizația pare să progreseze destul de mult. Asfel aflăm de prezența mai multor monștri și de invenția unui “device” care aparent reușește să facă o punte de comunicare între ele și oameni printr-un procedeu similar cu cel al balenelor. Și aici facem cunoștință cu inventatorii și personajele de referință: Dr. Emma Russell (Vera Farmiga), Mark Russell (Kyle Chandler) și poate principala atracție Madison (Millie Bobby Brown) pe lângă Jorah (Charles Dance – Long live the King).

Per ansamblu, neavând parte de un plot device complex, ecranizarea oferă foarte multă acțiune, îndrăznesc să spun că în mare parte e de bună calitate. Am apreciat, de exemplu, modul în care a fost structurată. Avem acțiune la nivel “epic” cu cadre “macro” centrate pe monștrii, dar în același timp acțiunea se mută la un nivel “micro”, mai uman, cu oameni care se văd implicați în luptă și încercând să scape sau să se implice cu speranța că prezența lor poate influența o luptă între doi coloși. Ceea ce-l face din acest punct de vedere mai complet decât prima parte. Iar dacă sala de cinema îți oferă toate condițiile optime, calitatea video și audio te va absorbi total în miezul acțiunii.

La nivel de imagine, arată bine și se observă faptul că s-a investit un buget generos. Creaturile sunt bine realizate, deși unele au anumite elemente comune cu diferite mitologii, impactul vizual e satisfăcător. Mediul înconjurător e foarte complex realizat predominând un mixt între orașe distruse, fenomene meteorologice și monștrii împiedicându-se de Podul Londrei, toate acestea formând un haos controlat. Ce m-a deranjat în mod special a fost faptul că principalele momente de acțiune au avut loc pe timp de noapte și adăugând lipsa de luminozitate cauzată de efectul 3D, experiența vizuală nu a fost la nivelul așteptat. Mulți spectatori se vor afla în aceași situație întâlnită în celebrul episod 3 din #GoT.

Mi-a fost greu să apreciez prestația actorilor în special din cauza unui scenariu modest și predominat de clișee. Poate doar Madison (Millie Bobby Brown) a avut o prezență satisfăcătoare, fiind mereu pusă într-o situație dificilă de a alege între naivitățile părinților și a dreptății. Deși partea umană este foarte prezentă și are un rol important în anumiți factori, replicile sunt extrem de puține și în general la obiect, fără prea multe floricele. Și asta pentru că filmul are puține pauze de respiro, cu toate că e de înțeles mai ales când ești în urmărirea unor creaturi gigantice puse pe distrugere.

Pentru că nu revoluționează în mod special franciza, filmul trebuie tratat ca un clasic al genului. Dacă ești un iubitor de acțiune epic hardcore & chaos, “Godzilla: King of the Monsters” este alegerea perfectă. Dacă în vene îți curge sânge, secera și ciocanul, cu siguranță vei savura un occident distrus și călcat în picioare. Din acest punct de vedere e un must see.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Godzilla: King of the Monsters / “Godzilla II Regele Monștrilor” va rula la cinema din 31 mai și este distribuit în România de Vertical Entertainment.