Lansare: 25 februarie 2022

Studio: Koei Tecmo

Platforme: Nintendo Switch, PlayStation 4, Microsoft Windows PC

Clasificare: 10+

Aceasta este poveste despre una dintre aventurile lui Sophie the Alchemist după ce și-a părăsit orașul, Kirchen Bell.

Povestea este centrată în jurul aventurii lui Sophie aflată în căutarea lui Plachta după ce au fost separați într-o lume a viselor, Erde Wiege și despre prietenii pe care i-a întâlnit acolo.

Deşi nu a fost cea mai nimerită lansare, ieşind pe piaţa în aceeaşi zi precum Elden Ring, seria Atelier cu siguranţă are propriul ei grup de fani şi urmăritori care de abia aştepta următorul joc din serie. Atelier Sophie 2 este unul din puţinele jocuri din serie, continuări directe, care revine la un personaj deja existent şi continuă cu o nouă poveste. Dar reuşeşte acest JRPG să se ridice la nivelul aşteptărilor?

Într-adevăr zici că, fiind o continuare ai putea avea reţineri faţă de un titlu precum Atelier Sophie 2 dacă nu ai jucat primul titlu sau dacă nu ai jucat niciodată ceva din serie. Eu de exemplu întotdeauna am auzit de ele, le-am văzut, dar nu am avut niciodată oportunitatea de a juca cap coadă un Atelier, ele fiind în momentul de faţă cam 22 la număr. Este o serie lungă şi cu tradiţie pentru fanii JRPG care se întorc, nu doar pentru sistemul de luptă ci şi pentru poveste şi personaje.

Rezumatul de la începutul jocului îţi explica destul de clar ce s-a întâmplat în primul joc aşa că dacă Atelier Sophie 2 este primul joc pe care îl joci din serie cu siguranţă vei fi pe mâini bune. Doar două dintre personaje revin în acest joc, Sophie Neuenmuller şi Plachta, amândouă fiind trase într-o altă lume. Plachta dispare iar Sophie se trezeşte într-un loc numit Erde Wiege. De aici porneşte o nouă aventură mister, cu noi personaje, prietenii şi multă alchimie dar şi cu un obiectiv clar, să o găsească pe Plachta şi să se întoarcă înapoi în Kirchen Bell. Aceste noi personaje colorate, aceşti noi aliaţi vor fi alături de tine dar şi o altă Plachta diferită de cea originală şi un alt personaje care seamănă foarte mult cu Sophie.

Atelier artizanal

Gameplay-ul şi mecanicile de explorare ale jocului sunt foarte obişnuite dacă ai mai jucat un JRPG vreodată. Te plimbi prin lume, te lupţi şi având în vedere că este un joc care conţine un element de creaţie ai şi acel strâns de resurse din lume. Cu un târnăcop spargi piatră, cu o plasă prinzi gândaci şi elementul preferat 2021/2022 din jocuri, pescuitul. Este foarte simplu şi clar ce ai de făcut unde ai de mers, iar harta care este împărţită în zone diferite cu trei secţiuni fiecare fac jocul foarte accesibil tuturor celor noi şi foarte fluidizat pentru fani.

Este o experienţă foarte fluidă şi foarte clară din punct de vedere vizual. Ştii întotdeauna unde trebuie să mergi şi cu cine trebuie să vorbeşti. Semnele de misiuni, dialog, materiale şi aşa mai departe, sunt foarte bine definite pe hartă dar şi în lume, când explorezi. Toate sunt în locuri exacte şi este un joc destul de intuitiv de traversat.

Sistemul de alchimie şi el este destul de fluidizat faţă de alte jocuri care conţin aceste elemente extra pe lângă lupta clasică JRPG. Când vine vorba de alchimie, se pot plasa ingredientele pentru reţeta într-o grilă. Fiecare material pe care îl colectezi de afară va ocupa un anumit număr de spaţii în acea grilă. Atunci când creezi articole cel mai important lucru este să se potrivească fiecare bucată în aşa fel încât să nu se suprapună ca atunci se vor pierde bonusuri materialelor. Importanţa acestui element vine un pic mai târziu în joc deşi descoperi imediat care este treaba cu alchimia. Ce am apreciat cel mai mult este şi opţiunea de auto pentru grilă. Îţi automatizează tot procesul, însă dacă vrei să obţii maximul unui material tot va fi nevoie de ajustarea manuală. Ajută foarte mult a fluidizarea jocului şi lăsa timp pentru a explora alte lucruri.

Turn-Based Clasic

Da, Atelier Sophie 2 rămâne la clasicul turn-based şi nu încearcă să facă nimic în real time. Veteranii acestor jocuri care caută o experienţă autentică turn-based vor fi mai mult decât mulţumiţi de ce are de oferit acest joc în materie de luptă.

Are o mecanică interesantă în care îţi împarţi personajele în două grupe, linia întâi şi linia din spate. Evident cei din prima linie vor face toată treaba însă şi cei din spate vor fi extrem de folositori. Este un fel de cârjă pentru că în schimbarea dintre linii, aduci din spate în faţă, aceasta se va face cu garda garantată, iar un atac va fi prevenit în mare parte în timp ce tu poţi planifica următoarea lovitură. Dar cum nu întotdeauna e vorba de apărare, mecanica de Twin Attacks permite o ofensive devastatoare inamicului datorită unui atac unit a două personaje fie ele din aceeaşi linie fie dintr-o combinaţie de linii foarte utilă în luptele cu şefii.

Sistemul de luptă este extrem de intuitiv, cred că ultima dată am văzut ceva asemănător la Bravely Default 2 dar în acelaşi timp este rapid, distractiv şi captivant, având în vedere că include toţi membrii party-ului în fiecare luptă.

Un atelier colorat

Din punct de vedere grafică Atelier Sophie 2 sta undeva acolo sus cu celelalte jocuri care folosesc acest sistem de artă care combina 2D cu 3D într-un stil anime. Însă Atelier este unul din acele jocuri foarte colorate şi vesele. Nu excelează şi nici nu încearcă să bată spre Next Gen Graphics, dar pentru ceea ce este şi ceea ce oferă alegerea grafică, acest open world de vis cu oraşe şi păduri, aduc un plus la experienţă.

Pe cealaltă parte jocul este integral în japoneză, voice acting-ul excepţional cum te-ai aştepta de la asemenea jocuri dar cu micul minus că este un joc cu foarte multă vorbărie. E în parte visual novel, JRPG şi mini-games arcade. Avantajul este că îi poţi da pe Auto şi conversaţiile merg fluid fără să mai dai tu skip, iar pentru alte momente în care nu vrei să stai mai mult decât trebuie la o conversaţie există şi un buton de a le accelerare.

Concluzia Reţetei

Atelier Sophie 2 a fost o experienţă mult mai plăcută decât mă aşteptam. Stimularea simţurilor cu un JRPG fără pretenţii este întotdeauna ceva de neratat în special pentru fanii acestor jocuri. Este un joc care merge impecabil pe Switch, atât în handheld cât şi pe televizor, fără bug-uri sau crash-uri care să îţi distrugă experienţă sau distracţia. Explorarea şi lumea vastă pe care o oferă Atelier Sophie 2 este exact ce au nevoie atât veteranii cât şi cei noi veniţi într-o asemenea serie. Iar aventura te va ţine mereu progresând în poveste, în prietenii dar şi în alchimie.

Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream s-a lansat din 25 februarie pentru Nintendo Switch, PlayStation 4, Microsoft Windows PC.