Ascultă acest articol


De când nu te-ai mai dat cu skateboard-ul? Au trecut ceva ani de la ultima ocazie de a ne da cu skate-ul făcut din pixeli din seria lui Tony Hawk. Dacă mă refeream la realitate, pentru mine au trecut mai bine de zece ani. În anul în care cred că am văzut cele mai multe remake-uri bune, și veșnic tânărul Tony își lustruiește placa cu spray HDRizant 4K.

Nerăbdătorii care au dat pre-oder la noul Tony Hawk Pro Skater 1+2 (noul joc combină primele două jocuri din serie pe același disc) au fost recompensați de Activision cu Warehouse Demo, un nivel free-roam în care îți poți exersa skill-urile până se lansează varianta full pe 4 septembrie pe PS4, Xbox One și PC. Dacă nu ești adeptul precomenzilor, m-am făcut eu de râs cu skateboard-ul în acest preview ca să poți afla ce așteptări să ai de la joc.

Depozitul transformat într-un mic skatepark din acest demo are suficient spațiu cât să prinzi mișcările în caz că nu ai mai jucat de mult ceva cu skateboard sau chiar niciodată ca subsemnatul. Deja observ un pattern în recenziile mele de jocuri în care spun că am evitat până acum jocurile sportive, însă ce vreau totuși să spun este că deși m-a cucerit destul de repede jocul acesta, tot nu cred că mă voi trezi la 25 de ani să adopt cultura skaterilor. Nu, pe canapea e mai în siguranță să fac scheme (așa le zic copiii cool?).

Sesiunea de exersat ține două minute, așa că vrei să te folosești cât mai bine de spațiul oferit pentru a strânge un punctaj cât mai ridicat. Sunt în general fanul free-roam fără limită de timp, însă timpul limită din cazul de față te provoacă să încerci cele mai nebune cascadorii în cel mai scurt timp, antrenându-te pentru provocările pe care le pregătește restul jocului. Oare adaugarea unui mod de joacă fără limită de timp ar mai fi fost pe placul jucătorilor? Nu ar fi fost atât de distractiv dar în schimb ai fi avut libertatea să pierzi vremea.

M-am surprins tot reintrând în nivel pe măsură ce începeam să practic mai bine mișcările. Controlul jocului este ușor de prins dar ceva mai greu de stăpânit. În lipsa unui tutorial clasic, am fost împins în skatepark și lăsat să-mi fac dablalele în ritmul meu. Înțeleg că ar fi un tutorial accesibil dintr-un meniu extra însă nu l-am găsit în acest demo. În schimb, a fost mai satisfăcător să încerc după capul meu să mă dau pe skate și să stau cât mai mult în aer știind doar ce face fiecare buton al controller-ului. În cea mai mare parte a timpului te folosești de butonul de săritură, pe care dacă îl ți apăsat iei cât mai mult elan atunci când îi dai drumul pentru săritură, ceea ce te ajută și să-ți crești viteza.

Mă gândeam că se găsesc suficiente video-uri și trailer-e care-ți demonstrează cele mai tari scheme pe care le poți face în acest demo, așa că mai jos poți vedea una din primele mele încercări ale depozitului, de dinainte să-mi pice fisa cu ce am spus mai sus, dorind mai degrabă să văd câte animații de căzut de pe skateboard are Tony Hawk.

Fluiditatea tuturor mișcărilor și maniera în care se comportă schema de control ar fi atracțiile principale ale jocului. Highscore-urile nu fac decât să crească dependența, să vrei mai mult, să mai dai o tură până îți ies sărituri mai șmechere.

Dacă totuși ți-ar plăcea să rămăi cu picioarele pe skateboard tot timpul, poți bifa în Game Modes să pici în fund sau să ți se realizeze automat anumite mișcări. Nu mi-e rușine să recunosc că adesea la diverse jocuri îmi bifez astfel de opțiuni însă în Tony Hawk Pro Skater am constatat iute că mă distrez mai bine fără roți ajutătoare.

Multe meniuri sunt închise în demo, titlurile lor îți sugerează că va exista și un skate shop un profil, dar cel mai important, un meniu de Challenges pentru care merită să exersezi în depozit. Bineînțeles, orice skateraș crește în nivel și se axează pe anumite scheme. În zona de Stats din meniul Skater îți poți atribui puncte pe abilitățile lui Tony sau oricărui alt skater faimos vei prefera.

Fluiditatea jocului se simte și din punct de vedere tehnic, nu doar al gameplay-ului. Ecranele de încarcare țin așa puțin că rareori apuc să citesc sfaturile care le oferă. Controlul este precis, așa că nu poți da vina pe timpul de răspundere. Realizat în Unreal Engine, nu te dă pe spate, însă este important aici ca totul să arate clar și distinct, fără să-ți ia ochii cu prea multe efecte care nu ar face decât să-ți ia din concentrare sau să încarce nejustificat jocul. Totuși, ici-colo cred că texturile sau modelele personajelor mai aveau loc cosmetizări detaliate. În depozitul abandonat, Unreal își flexează mușchii mai ales pe băltoacele de apă și reflexiile luminii.

Piesele muzicale sunt pe măsură, potrivite acțiunii, cu deosebire melodia Afraid of Heights a lui Billy Talent. În demo sunt trei piese, sper că playlist-ul întreg ține totuși destul de mult. În video nu se aude muzica dar nu aceasta era intenția.

După ce mă apucasem deja să-mi iau notițele și aveam materialele media gata, am mai intrat în joc și am devenit mai bun. Sunt convins că noua dependență mă va ademeni la sărituri și astăzi, nu mă voi abține. Printre factorii determinanți ai putea spune că se află și faptul că sunt un începător al genului și de acolo s-ar trage entuziasmul cu care aștept jocul mai mult decât alte titluri pe care deja le așteptam toamna asta. Vechii fani pot răsufla ușurați că din ceea ce pare din acest mic demo dar și din experiența recentă a celor de la Activision de a lansa remaster-uri și remake-uri reușite, Tony Hawk Pro Skater 1+2 va fi un veritabil joc de skateboarding al generației curente.

Tony Hawk Pro Skater 1+2 va sosi din 4 septembrie pe PS4, Xbox One și PC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.