“un sistem de luptă fantastic, personalizabil, FPS-urile în mare parte stabile peste 30, trei trasee printr-o poveste interesantă și o nouă abordare a combinării a două idei de jocuri într-una singură”

Gen: Acțiune, Strategie, RPG, Simulator

Lansare: 24 iunie 2022

Studio: Nintendo

Platforme: Nintendo Switch

Clasificare: 10+

Descoperiți soarta a trei țări în Fire Emblem Warriors: Three Hopes pentru Nintendo Switch – o poveste diferită din același univers din Fire Emblem: Three Houses.

În prezent există șaisprezece jocuri în seria de bază Fire Emblem, dintre care treisprezece au fost jocuri originale și trei au fost remake-uri. Cea mai recentă intrare din colecție, lansat pe 24 iunie în toate regiunile, Fire Emblem Warriors: Three Hopes este un RPG action de tip hack and slash creat de Omega Force și publicat de Koei Tecmo pentru Nintendo Switch, este atât un spin-off al Fire Emblem: Three Houses (2019), cât și un succesor al Fire Emblem Warriors (2017), fiind un crossover între stilul Fire Emblem și franciza Warriors.

Război tehnic

Three Hopes este mult mai stabil decât Age of Calamity de exemplu și rulează undeva peste 30fps, ceea ce este realizat printr-o rezoluție dinamică de 810p andocat și 540p portabil, dar cu anti-aliasing relativ slab și filtrare slabă a texturii. Filtrarea texturilor nu este ideală, având în vedere preponderența spațiilor largi deschise cu suprafețe plane, și nici anti-aliasing-ul considerând imaginile în stil anime. Există, de asemenea, un mod de split screen pentru doi jucători care merită discutat. Imaginile sunt oarecum reduse: umbrele sunt dezactivate pentru personaje, iar inamicii îndepărtați sunt eliminați în mod semnificativ, dar, în mod surprinzător, performanța rămâne aproape de 30 fps, având în vedere limitările de hardware ale consolei.

Conflict pe trei fronturi

Jocul are trei nivele de dificultate inițial: Easy, Normal și Hard, iar după ce termini jocul pe oricare din aceste dificultăți, Maddening este deblocat. Cu cât nivelul inamicilor cu care luptați este mai mare, cu atât veți câștiga mai multă experiență și cu atât vor da loot mai bun. Încă o opțiune trebuie selectata între Classic și Casual, si sincer recomand Casual, deoarece story-ul care acoperă toate cele trei variante se poate întinde lejer peste 80 de ore în acest mod, iar Classic va prelungi experiența. Personajele care mor în modul Classic, dacă mor într-o bătălie, ies complet din joc, iar părți din poveste nu mai sunt accesibile.

În Three Hopes, iti asumi rolul lui Shez, un mercenar care a avut ghinionul de a da peste Byleth (protagonistul din jocul anterior Three Houses) pe un câmp de luptă și aproape mori. Cele două personaje sunt custom la început unde se poate alege aspectul fizic si sexul. Șase luni mai târziu, Shez salvează trei nobili dintr-un atac al unor banditi: Edelgard von Hresvelg, prințesa Imperiului Adrestian, Dimitri Alexandre Blaiddyd, prinț al Sfântului Regat Faerghus și Claude von Riegan, moștenitorul casei de conducere a Alianței Leicester. Drept recompensă, Arhiepiscopul Rhea al Bisericii din Seiros îi permite lui Shez să se înscrie la Academia Ofițerilor, o academie militară de elită. Din acest punct, povestea se împarte in trei: Scarlet Blaze (Edelgard), Azure Gleam (Dimitri) si Golden Wildfire (Claude). După o serie de evenimente, în main story, Edelgard declara război Bisericii, având bănuieli că ar fi coruptă. Aceasta recenzie acoperă mai mult Azure Gleam, partea de poveste al lui Dimitri.

Three Hopes durează aproximativ 30 până la 35 de ore, în funcție de cât de repede reușești să treci prin misiunile principale, luând in calcul si setările de dificultate. Apoi, dacă doriți să finalizați toate misiunile secundare și să faceți câteva obiective suplimentare, vă uitați lejer la 40 până la 50 de ore de conținut. Ar mai fi de menționat că ai senzația că tutorialele nu se mai termină, undeva la jumătatea jocului tot adăugând elemente noi de strategie, opțiuni, upgrade-uri, etc.

Three Hopes îmbunătățește considerabil jocul care a fost stabilit în primul joc Fire Emblem Warriors, oferind fiecărui personaj propriile abilități de a le folosi în timpul luptei, în timp ce leagă seturile de mișcări de clasele lor. Bătăliile mici sunt rapide și pot fi rezolvate în 5-10 minute, în timp ce bătălia mare durează mai mult, cam 20 de minute, iar in funcție de skill-uri, recompense sunt acordate pentru fiecare calificativ, maxim fiind S-rank, în timp ce misiunile mai mici se pot simți uneori ca fillere.

Pe lângă partea de hack and slash, există și o tabără unde personajul principal are acces la alte elemente de story şi strategie. Se poate spune că cei de la Omega Force au lucrat foarte mult la acest joc, multe personaje au rivalități, mentori sau prietenii vechi care sunt dezvoltate prin intermediul conversațiilor. Între fiecare bătălie majoră, aveți puncte de activitate pe care le puteți cheltui pentru a găti, a face treburi sau a face excursii cu aliații tăi. Toate aceste activități ridică legăturile dintre unitățile tale și oferă mici impulsuri în bătăliile viitoare. Bineînțeles pe măsură ce înaintezi în alte capitole, mai multe upgrade ale claselor vor fi disponibile, abilitaţi precum și dialoguri noi, personaje și side quest-uri. Muzica, nimic de zis rău, este fantastică, se potrivește rock-ul în general în bătălii, iar clasică în cutscenes şi tabăra.

Tehnici de luptă

Vă veți simți ca acasă aici dacă ați jucat alte jocuri din seria Musou sau Warriors, cu combo care utilizează Y pentru atacuri normale și se ramifică cu X pentru finisher. Pentru a învinge adversarii, doriți să folosiți atacuri la care sunt slabi, care le sparg scutul. Odată ce este gol, puteți apăsa X lângă ele pentru un atac special devastator. De asemenea, după construirea contorului Warrior, puteți apăsa A în orice moment pentru un alt atac special care va ucide de obicei orice în cale, în afară de bossi. Puteți deschide harta oricând cu „+” într-o luptă, apoi treceți pur și simplu la un aliat și apăsați A sau ZR pentru a da ordine. Pentru a adăuga mai multă aromă de strategie Fire Emblem, puteți împerechea unitățile cu sistemul Adjudents pentru ca acestea să urmărească atacurile , să le schimbe oricând și să creșteți afinitatea dintre cele două. Pe lângă abilitățile sau vrăjile utilizate ținând apăsat R și apăsând Y sau X, puteți apăsa B în acest submeniu pentru a vindeca, sau A pentru a activa un super move când meter-ul este plin.

In termeni simplii

Ca şi concluzie plusurile acestui joc sunt un sistem de luptă fantastic, personalizabil, FPS-urile în mare parte stabile peste 30, trei trasee printr-o poveste interesantă și o nouă abordare a combinării a două idei de jocuri într-una singură, iar ca minusuri personajele își pierd din profunzime, poți deveni copleșit foarte ușor, redare scăzută a texturilor în unele părți ale jocului, şi faptul că poate deveni repetitiv. Fire Emblem Warriors: Three Hopes este o experiență Warriors superioară din toate punctele de vedere decât versiunea anterioară, în timp ce surprinde în mod corespunzător experiența din Three Houses și extinde distribuția. În timp ce dificultatea este umflată artificial, există încă multe pentru fanii ambelor titluri, totuși veți experimenta o poveste mai bogată, cu cunoștințe anterioare despre personaje.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes este disponibil acum pentru Nintendo Switch.